صنعت فولاد در دنیای پساکرونا

People walking along street in masks isolated flat vector illustration. Cartoon characters protecting from air emissions and smog from industrial plant. Coronavirus and pollution concept

شیوع کووید 19 باعث پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و انتقال سبز شده است که دو نیروی اصلی تحول آفرین در این قرن هستند.

سرعت شتاب تغییر متوقف نمی شود.

پذیرش بیشتر تجارت الکترونیکی و خدمات آنلاین، ابزار کار و آموزش آنلاین از توسعه ابزارها و خدمات پیشرفته جدید فن آوری پشتیبانی می‌کند و یک چرخه خود تقویت کننده برای پیشرفت تکنولوژی ایجاد می‌کند.
در مورد انتقال سبز‌، تاثیر افزایش آگاهی COVID در آگاهی از خطرات زیست محیطی آینده، قطعاً منجر به افزایش فشار عمومی بر دولت ها و مشاغل برای تسریع در کاهش خطرات شده و به طور فزاینده‌ای از آنها خواسته خواهد شد که آمادگی لازم را برای محافظت از مردم داشته باشند.در حال حاضر شاهد هستیم که برخی کشورها “بسته‌های بازیابی سبز” را اعلام می‌کنند که حمایت از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه فناوری کربن‌زدایی را در مرکز برنامه‌های خود برای بهبود اقتصادی پسا کرونا قرار می‌دهند.حال بیایید پیامدهای خاص صنعت حاصل از یک انتقال سریع سبز و یک محیط پیشرفته از نظر فناوری را برای صنعت فولاد جهانی در نظر بگیریم.

1. افزایش تمرکز بر روی کربن‌زدایی

تلاش‌های ما درمقابل کربن‌زدایی احتمالاً پس از پاندمی COVID-19 افزایش خواهد یافت. سرمایه گذاری در بهره‌وری انرژی، الکترونیک‌سازی و استفاده از قراضه بیشتر خواهد شد و تلاش برای توسعه فناوری تولید فولاد با انتشار CO2 ممکن است تسریع شود.

2. تسریع در تکامل سبد محصولات

سبد محصولات ما همیشه در پاسخ به تغییر الزامات صنایع با استفاده از فولاد تکامل یافته است. با این‌حال همه‌گیری به احتمال زیاد برخی از تغییراتی را که انتظار داشتیم در نیازهای مشتریان ما مشاهده شود تسریع کرد. بنابراین ما باید تلاش‌های خود را در ارائه راه‌حل‌های فولادی برای تحرک با انتشار صفر، ساختمان‌های هوشمند و سبز، راه‌حل‌های پروژه‌های سازگار با تغییرات آب و هوا و نوسازی زیرساخت‌ها تسریع کنیم.

3. افزایش تمرکز بر چرخه زندگی و ویژگی‌های اقتصاد چرخشی فولاد

بیماری همه‌گیر احتمالاً زپتلاش‌های صنعت فولاد جهانی برای مطالعه چرخه زندگی و ویژگی‌های اقتصاد چرخشی محصولاتش، در جهت بهبود این ویژگی‌ها و انتقال ویژگی‌های برتر محصولات را افزایش دهد.

 

4. تمرکز بیشتر بر همکاری: مشارکت پایداری

مقیاس گسترده چالش تغییر اقلیم نیاز به همکاری بیشتر با شرکای زیر دارد:

– شرکت‌های انرژی و شیمیایی:

برای کربن‌زدایی در جذب و استفاده از پروژه‌های کربن و ساخت فولاد هیدروژن و استفاده از محصولات مشترک فولادی و گازهای بازیافتی.

– صنایع استفاده از فولاد:

در مرحله طراحی برای توسعه راه‌حل‌های مناسب فولادی برای برنامه‌های هوشمند و سبز.

– زنجیره تامین ما:

برای دستیابی به استانداردهای ESG و شفافیت، مدیریت بهتر مواد تولید کننده فولاد شامل فرآیندهای مرتب سازی و سودآوری که منجر به اثر محیطی کوچکتر خواهد شد.
انجمن جهانی فولاد در حال راه اندازی یک گروه تخصصی عضویت است تا به طور مفصل بررسی کند که پنج جریان اصلی شناسایی شده در سال‌ها و دهه‌های آینده، چگونه چشم‌انداز اجتماعی و اقتصادی جهانی و زنجیره ارزش صنعت فولاد را شکل می‌دهند.

 

اینفوگرافیک: نیروهای شکل دهنده آینده ما

منبع مگاترندز 2019

اینفوگرافیک صنعت فولاد

….
نویسنده: دکتر باریس بکیر چیفتچی
مدیر ابتکارات استراتژیک و بازارهای مواد اولیه انجمن جهانی فولاد

منبع: سایت انجمن جهانی فولاد



دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *